Heb je ooit eens nagedacht hoe je op een effectieve het beste uit je onderneming kunt halen? Als je een ondernemer ben in hart en nieren is de kans groot dat het antwoord op die vraag “ja” is. In de regel geldt dat je als ondernemer veel moet investeren in online zaken doen. Dit omdat we nu veelal te maken hebben met consumenten die online inkopen de voorkeur geven. Dit heeft allemaal te maken met de verschillende voordelen die het allemaal te bieden heeft. Een van de middelen die ondernemers gebruiken om hun onderneming te laten groeien is online marketing. E-commerce kan in een adem ook erbij vermeld worden. In deze blog meer over wat e-commerce precies inhoudt.

 

Wat wordt er verstaan onder e-commerce?

E-commerce kan gezien worden als het via internet handel drijven. Het gaat hierbij om producten maar ook om diensten die er online worden aangeboden. Naast de elektronisch handel gaat het ook om bedrijfsprocessen zoals distributie, online marketing en de communicatie naar de klant toe. Als deze aspecten ook erbij komen dan wordt er vaak genoeg ook gesproken van e-business. Wanneer we het over e-commerce hebben kunnen we verschillende vormen onderscheiden. In de volgende alinea meer over de verschillende vormen. 

 

Welke van vormen van e-commerce zijn er?

De verschillende vormen van e-commerce zijn onder andere B2C, B2B en C2C. Bij B2C gaat het om Business to consumer. Hier kun je denken aan activiteiten die tussen bedrijf en consument plaatsvinden. Een webwinkel die artikelen aan klanten verkoopt is een goed voorbeeld van B2C. B2B betekend Business to business en het gaat hier om bedrijven die onderling via het internet handelsactiviteiten ondernemen. C2C betekent consumer to consumer en gaat om de online handel tussen consumenten onderling. Er zijn verschillende voordelen die het concept van e-commerce met zich meebrengt.   

Wat is de meerwaarde van e-commerce? 

Het eerste is dat e-commerce niet plaatsgebonden is. Bedenk je maar eens dat winkels die online hun diensten aanbieden 1 x 24u opereren. De mogelijkheid om een breder assortiment aan je klanten te weergeven is bij e-commerce veel eenvoudiger. Een ander voordeel van e commerce is dat het ondernemingen in de gelegenheid stelt om data te verzamelen met betrekking tot hun klantenbestand. Om de e-commerce succesvol in te zetten zijn er wel andere componenten die op orde moet zijn. Webhosting is een van de componenten die veel invloed heeft op het reilen en zeilen van e-commerce. Zou jij graag aan e-commerce marketing willen doen? Dan zijn er tal van mogelijkheden die je hebt. Een online marketing bureau zou je eventueel ook kunnen raadplegen hieromtrent. 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *