Op het moment dat je twijfelt voor welke software je kiest dan is Magento b2b altijd een goede keuze voor je webshop. In het geval van B2B doe je zaken van bedrijf tot bedrijf en kan je ook gebruik maken van een progressive web app voor je webshop. Een progressive web app zorgt ervoor dat een zakelijke klant veel meer kan doen dan op een standaard webpagina van je webshop. Op deze manier zorg je dat je voldoet aan de hoge eisen van je zakelijke klanten. Je kan bijvoorbeeld een boekhoudpakket door je klant eraan laten koppelen en andere zaken en uitgebreide functionaliteiten zodat alles meer geautomatiseerd verloopt. Op deze manier ben je je concurrentie een stapje voor en dit kan je zakelijke klant waarschijnlijk erg waarderen.

Wat is een Magento B2B webshop

Als je een webshop hebt en alleen zaken doet met andere bedrijven dan verwachten deze vaak een hoog niveau van je webshop met uitgebreide functionaliteiten. Door Magento wordt hierop ingespeeld en proberen ze aan alle behoeftes en wensen van zakelijke inkopers te voldoen. Magento 2 is speciaal ontworpen voor de zakelijke markt. Magento Commerce is de software die specifiek gericht is op de grotere en meer volwassen webshops. Met Magento Community heb je alleen de beschikking over de basisfunctionaliteiten en daar neemt niet iedere inkoper genoegen meer mee tegenwoordig.

Welke functionaliteiten biedt Magento aan

Je kan met Magento B2B kiezen voor eigen accountmanagement. Zo kan je klant zijn eigen account beheren. Per persoon die inkopen doet kunnen ze dan de bevoegdheden en specifieke rollen aanmaken en zelf beheersen. De ene werknemer heeft toestemming om betalingen te doen en de andere om bestellingen te plaatsen. Ook kan je per account de afgesproken inkoopprijzen instellen en de klant kan zelf zijn krediet en ordergeschiedenis inzien. Hierbij hebben ze de volledige controle en een goed overzicht. Er zijn meerdere mogelijkheden om snel en makkelijk digitaal de inkopen te doen met Magento B2B zoals productcodes gebruiken, het uploaden van CSV bestanden voor terugkerende orders of een samengestelde productlijst en de exacte levertijden per product staan aangegeven. Ook kan je de betaalmethode per klantaccount instellen. Je kan gebruik maken van alle geïmplementeerde Payment Service Providers en met je klant maak je vooraf een afspraak hoe ze zullen betalen. Tevens kan je een gepersonaliseerde webshop voor je zakelijke klant maken. Hierin vinden ze alleen de producten die voor hun interessant zijn zonder dat ze de hele catalogus hoeven door te zoeken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *