social media marketing

Sociale media marketing is een integraal onderdeel van zakelijke. Het is een goed startpunt als je niet zeker weet of de organisatie hiervan zal profiteren. Zodra bedrijfsleiders de gegevens hebben gezien, gaan de volgende vragen meestal over hoe ze het soort resultaten kunnen behalen. Waar vind je iemand die jouw social media campagnes kan omzetten in zinvolle resultaten? Kun je social media marketing uitbesteden of moet dit in eigen huis gebeuren?

Dit is iets wat regelmatig besproken wordt met klanten bij digitale marketing- en bedrijfsadviseurs wanneer ze helpen de systemen op te zetten die ervoor zorgen dat hun marketinginspanningen een actieve rol spelen bij het ondersteunen van hun bedrijfsdoelen. Er zijn veel bedrijven die gespecialiseerd zijn in het uitbesteden van social media marketing  en ze beloven vaak meetbare resultaten. Social media marketing een onderdeel is van de digitale marketing dat over het algemeen niet mag worden uitbesteed.

Raak vertrouwd met de rol van een social media marketeer

Vaak aangeduid als een social media specialisten die jouw social media kanalen actief beheren, draagt ​​jouw social media marketing professional veel petten. Aan de ene kant maken ze een kalender vol met boeiende berichten om mensen aan te moedigen jouw merk te volgen en met je in contact te komen. Anderzijds leggen ze contact met influencers, praten ze met de klanten, voeren ze klantenservice uit en maken ze strategische campagnes rond de bedrijfsdoelen. Het is evenveel creatief als technisch werk, waarvoor unieke vaardigheden vereist zijn.

Dingen veranderen op sociale media in razend tempo. De halfwaardetijd van een tweet is slechts 18 minuten, wat betekent dat in dat kleine venster een tweet de helft krijgt van alle retweets die hij ooit zal ontvangen. Facebook en andere netwerken doen het niet veel beter. Bovendien verwacht meer dan 80 procent van de mensen dat een merk binnen 24 uur op hen reageert, een periode die veel korter is bij bepaalde demografische gegevens, en de helft zegt dat ze een bedrijf zullen laten vallen dat niet op een negatieve post reageert. Met andere woorden, er komt veel kijken bij regelmatige interacties en snelle, gepaste reacties. Het is erg moeilijk voor iemand om dit te doen als ze geen hartslag in het bedrijf hebben en niet dagelijks actief zijn. Daarom is het meestal het beste om jouw social media marketing door iemand intern of door een echte social media marketing specialist te laten uitvoeren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *