Tegenwoordig is het bijna niet meer weg te denken op websites: het hebben van een live chat optie is dan ook echt een must. Velen zijn zich nog niet bewust van de impact van een live  chat op zowel de sales prestatie als de klantenservice zelf. Mede om deze reden hebben wij diverse voordelen van het hebben van een live chat voor je op een rij gezet. Doe er je voordeel mij: onze keuze staat vast!

Klanten vinden het prettig om te chatten

In sommige situaties vinden klanten het heel fijn om te chatten. Hierbij komt ook nog dat er veel mensen zijn die last hebben van een zogenoemde ‘angst om te bellen’. Los van deze angst is met regelmaat bewezen dat mensen een voorkeur hebben voor een live chat, en dat ze deze optie prettiger vinden dan een telefoon of e-mailmogelijkheid.

Het is een stuk efficiënter

Je zal jezelf wel afvragen: ‘Ik heb een callcenter: is dat niet voldoende?’ Het antwoord daarop is simpelweg: nee. Het telefonisch oplossen van problemen bij klanten kán een fijne ervaring zijn voor klanten, maar draagt vaak ook een nadeel met zich mee. Elke medewerker kan maar met 1 klant tegelijk in gesprek zijn. Dit betekent dat er vaak sprake is van lange wachtrijen, wat de irritatie bij klanten enkel nog maar kan verergeren. Met een live chat kan een medewerker met meerdere klanten tegelijk in gesprek zijn, wat dus veel efficiënter werkt.  

Het wekt vertrouwen

Het enkel al zien van een mogelijkheid tot live chat, wekt veel vertrouwen bij gebruikers. Zo zorgt het aanbieden van verschillende contactmogelijkheden voor het gevoel dat je bereikbaar en responsief bent. Iets wat klanten ontzettend prettig vinden.

Je live chat uitbesteden is dus écht een pré wat ons betreft.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *