gastblogger

Het internet is de laatste jaren steeds belangrijker geworden in ons leven. Dat geldt niet alleen voor ons privéleven. Ook bedrijven moeten zich steeds meer focussen op het internet. Wanneer jouw website moeilijk te vinden is kost dit je een hoop klanten. Doordat potentiële klanten eerder op de website van jouw concurrent terecht komen zullen ze daar waarschijnlijk iets kopen. Er zijn verschillende manieren om er voor te zorgen dat jouw bedrijf beter vindbaar is op het internet. Zo kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om een gastblogger in te huren die teksten gaat schrijven voor jouw bedrijf. Door de teksten die deze gastblogger schrijft kunnen klanten jouw bedrijf beter vinden wanneer ze bepaalde zoektermen gebruiken. 

gastblogger

Werkzaamheden van een gastblogger

Er zijn verschillende soorten teksten die een gastblogger kan schrijven voor jouw bedrijf. Veel gastbloggers schrijven kleine blogteksten die op externe websites worden geplaatst. Mensen die niet bekend zijn met online marketing zullen denken dat het bedrijf hier niets mee opschiet. Dat is wel degelijk zo. Door links toe te voegen naar de website van jouw bedrijf vergroot je de kans dat klanten op jouw website terecht komen. Dat komt doordat websites waar veel naar wordt gelinkt vanaf andere sites beter vindbaar zijn op het internet. Doordat het algoritme van bijvoorbeeld Google er voor zorgt dat bedrijven met veel externe links hoger in de zoekresultaten staan is linkbuilding een belangrijke marketingstrategie. Het is natuurlijk logisch dat een bedrijf dat hoger staat tussen de zoekresultaten meer klanten krijgt. De meeste mensen zoeken namelijk nooit verder dan de eerste pagina van Google.

gastblogger

Search Engine Optimalisation

Search engine optimalisation, vaak afgekort tot SEO is erg belangrijk in de online marketing. Door goed te werken aan de SEO van jouw bedrijf zorg je er voor dat klanten jouw website makkelijker vinden. Het is slim om voordat je begint met de SEO van jouw website, een zoekwoorden analyse te doen. Door zo’n analyse kom je er achter welke zoekwoorden het meest gebruikt worden door jouw doelgroep. Wanneer je weet welke zoekwoorden populair zijn kun je deze zoekwoorden verwerken in jouw website. Hiervoor kun je het best een expert inhuren. Zo weet je zeker dat de kwaliteit van de teksten goed is. Het is ook belangrijk om te weten op welke zoekwoorden je moet focussen. De meest gebruikte zoekwoorden zijn vaak ook degene waar al je concurrenten op focussen. Er liggen daardoor nog veel kansen bij minder populaire zoekwoorden.