Soms moeten mensen die ergens betaald werk doen, bewijs van goed gedrag vertonen. Dit bewijst dat gedrag in vroegere situates. niet in strijd is met het uitoefenen van een bepaalde bezigheid of taak. Het aanvragen van een VOG is ook handig voor ondernemers. VOG is verplicht in bepaalde branches en afdelingen. Bijvoorbeeld taken waarbij onder andere geld, gevoelig liggende gegevens of kwetsbare groepen betrokken zijn. Bijvoorbeeld in de zorg of bij onderwijsinstanties. Maar ook als dit niet het geval is, kunt u uw betrouwbaarheid bewijzen door te voldoen aan de VOG-norm. Klanten willen tenslotte weten met wie ze moeten werken. Wilt u als ondernemer toch een aanvraag doen? Hieronder leest u er meer over.

Hoe kunt u de aanvraag van een VOG in werking stellen?


Er zijn twee manieren die voor een VOG aanvragen het meest worden toegepast:

Veel mensen denken bij het aanvragen van dergelijke officiële documenten direct aan de gemeenteraad. U kunt de VOG inderdaad aanvragen bij de afdeling burgerzaken / public affairs van de stad waar u staat ingeschreven. Houd er rekening mee dat het in drukke tijden soms wel een week kan duren om afspraken in te plannen. Voor drukke ondernemers is dit niet de handigste optie.

Tarieven VOG aanvragen als ondernemer.


Als succesvolle ondernemer moet u altijd de kosten goed in het oog houden. Of we het hierbij nu hebben over de aankoop of zakelijke dienst die u heeft afgenomen of over al het andere wat er bij komt kijken. Let bij het aanvragen van VOG op de tarieven. U kunt digitaal een VOG aanvragen voor hetzelfde bedrag als de leges die rechtstreeks bij de gemeente in rekening worden gebracht. Zorg er daarom voor dat u niet blijft zitten met onverwachte kosten bovenop het standaardtarief van 41,35 EUR.

Online bespaart een hoop tijd.


Veel ondernemers hebben al tijdgebrek en werken het liefst met zo min mogelijk tijd. In dit geval is een online aanvraag van VOG de beste optie. U hoeft niet van te voren een afspraak te maken met de gemeente en u kunt uw aanvraag sneller in behandeling nemen. Het kan een tot twee maanden duren voordat een standaard aanvraag via de gemeente is ingediend. Na de digitale aanvraag ontvangt u meestal binnen anderhalve week een verklaring. Als u deze functie op korte termijn aan toekomstige klanten moet kunnen laten zien, zou dat geweldig zijn. Bovendien heeft u meer tijd om te besteden aan het daadwerkelijke werk binnen het bedrijf.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *