Lekker slapen, dat is wat iedereen wil. Het is niet alleen fijn maar ook erg belangrijk. Belangrijk om een goede nachtrust te hebben om vervolgens weer goed van start te kunnen gaan. Dit zorgt ervoor dat je gemakkelijker wakker wordt, positiever de dag begint en uiteindelijk meer energie hebt in de dingen die je op die dag gaat doen. Het begint dus bij een goede nachtrust. Maar hoe zorg je er nou voor dat je een goede nachtrust hebt? En hoe zorg je er nou voor dat je fit aan je dag kan beginnen. In deze blog gaan we hier verder op in.

Het merk Polydaun zorgt voor slaapcomfort

Het begint natuurlijk bij een goede basis, namelijk goede spullen om lekker te kunnen slapen. Naast een goed matras zijn er nog twee andere basis elementen die ervoor zorgen dat je goed of niet goed slaapt. Dit zijn namelijk een kussen en een dekbed. Polydaun voorziet hier volledig in. Niet alleen met een normale kussen en deken maar met een innovatief product dat zorgt voor echt comfort.

Echt je rust pakken

Wanneer je naar bed gaat kan je een aantal dingen doen om goed in slaap te komen. Veel mensen liggen namelijk nog lang wakker en dat zorgt ervoor dat je niet meer goed in je nachtrust komt. Een aantal dingen kunnen hierbij helpen. Zorg ervoor dat je minimaal een uur van te voren geen fel licht meer ziet. Dim dus je lampen en ga niet meer constant achter je telefoon zitten. Dit zorgt ervoor dat je ogen wennen aan het feit dat het nacht wordt. Daarnaast is het slim om niet meer allerlei dingen op te zoeken en uit te zoeken, dit kan er namelijk voor zorgen dat je jouw brein weer activeert en het duurt altijd even voordat deze weer tot rust komt. Zeker wanneer je iets niet hebt afgemaakt wil je brein juist verder.

Fit opstaan

Wanneer je fit wilt opstaan is het belangrijk dat je niet te lang en ook niet te kort slaapt. Een volwassen persoon heeft ongeveer 6 tot 8 uur slaap nodig. Dit verschilt per persoon maar wanneer je langer dan die acht uur slaapt zal je merken dat je juist moe bent (ondanks dat je meer hebt geslapen). Zet dus voor jezelf een wekker. Door dit regelmatig te doen zorg je ervoor dat je in een bepaald ritme komt. Je zal merken dat je na een aantal dagen al een stuk fitter uit bed stapt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *